Terapia manualna w leczeniu bólu

rehabilitacja po złamaniu kościu udowej
Metody rehabilitacji po złamaniu nogi
26 lutego 2020
Terapia manualna w leczeniu bólu

Różnego typu dolegliwości bólowe dotykają wielu Polaków. Środki przeciwbólowe mogą go jedynie maskować przed długi czas ale nie rozwiązują problemu, który z czasem narasta. Często do rozmiarów, który uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Zarówno nerwobóle jak i różnego typu bóle stawów mogą sprawić, że wykonywanie nawet codziennych czynności będzie niemożliwe.

Czym są nerwobóle?

Nerwobóle inaczej nazywane są neuralgią. Jest to bardzo silny ból, który pojawia się w sposób niespodziewany, bez wcześniejszych dolegliwości. Dodatkowo towarzyszyć mu może drętwienie kończyn, mrowienie, a nawet chwilowy niedowład. Wywołane są one przez zmiany chorobowe nerwów.
Do najczęstszych przyczyn występowania nerwobólów można zaliczyć:
– guzy nowotworowe lub obrzęk tkanek, które uciskają nerw,
– uszkodzenia lub ucisk nerwów, które mogą wynikać z różnego typu infekcji, a także uszkodzeń mechanicznych lub stresów
– powstanie zmian zapalnych np. podczas półpaśca,
– cukrzyca, reumatoidalne zapalenie stawów czy błonica, a także wywoływana przez kleszcze borelioza,
– niedobór witamin z grupy B, który może prowadzić do osłabienia organizmu.

Terapia manualna a Bóle stawów

Bóle stawów są bardzo powszechnym schorzeniem, które wbrew pozorom nie występuje tylko u osób starszych. Przyczyny bólu mogą być bardzo różnorodne, począwszy od uszkodzeń mechanicznych po długotrwale utrzymujące się stany zapalne, które sprawiają ból.

Sprawdź: Rehabilitacja w Łodzi

Terapia manualna

W leczeniu zarówno nerwobóli jak i innych bóli jak bóle kręgosłupa czy stawów pomóc może terapia manualna. Jest to metoda fizjoterapii, w której terapeuta poprzez uciskanie odpowiednich miejsc na ciele pacjenta, dociera do ośrodka bólu, dzięki czemu przywraca równowagę mięśni.

Wskazania do terapii manualnej

Terapia manualna Łódź jeśli jest wykonywana przez doświadczonego terapeutę jest w stanie pomóc pacjentowi w wielu rodzajach bólu jak np.
– bóle kręgosłupa,
– bóle stawów,
– nerwobóle,
– drętwienie palców, ale także kończyn,
– dyskopatia (zwyrodnienie krążków międzykręgowych),
– napięcia mięśni karku,
– wady postawy,
– długotrwałe napięcie i przemęczenie.

Terapia manualna w źródle bólu

Terapia manualna może pomóc nawet przy silnych bólach. Już po pierwszym zabiegu dolegliwości staną się mniej dotkliwe, a po ich serii mogą zostać całkowicie wyeliminowane. Jeśli po serii zabiegów ból nie ustępuje, oznacza to że jego przyczyna nie leży w stawach lub kręgosłupie i należy udać się do lekarza w celu wykonania szczegółowych badań. Terapia manualna nie skupia się jedynie na miejscu, w którym występuje ból, ale na całym organizmie. Może np. okazać się, że bóle w okolicach kolana są spowodowane nieprawidłowym ustawieniem miednicy, lub uciskami w kręgosłupie. Dlatego tak ważne jest, aby terapeuta przeprowadził z pacjentem dokładny wywiad na początku terapii.

Metody terapii manualnej

Nie można wskazać jednej najlepszej metody terapii manualnej, ponieważ każda jest stosowana do innych schorzeń. Do najpopularniejszych metod terapii manualnej zaliczamy:
– mobilizację stawów,
– neuromobilizację,